Wyświetla obrazek lub tło gradientowe z tekstem zdefiniowanym przez użytkownika oraz/lub obrazkiem za oknem NSIS. Umożliwia także odtwarzanie plików WAV.
Przykład użycia znajdziesz w pliku Example.nsi.
1. Wywołaj funkcję SetBg, aby ustawić tło 2. Wywołaj funkcję AddText lub funkcję AddImage, aby dodać teksty lub obrazki 3. Wywołaj funkcje Redraw, aby uaktualnić tło okna 4. Opcjonalnie - powtórz kroki 2-3, aby dodać więcej obrazków -lub- Wywołaj funkcję Clear i powtórz kroki 1-3, aby ustalić całkowicie nowe tło. 5. Wywołaj funkcję Destroy, gdy tło nie jest już potrzebne (na przykład w funkcji .onGUIEnd)
Uwagi
SetBg [/FILLSCREEN|/TILED] ścieżka_do_bitmapy SetBg /GRADIENT R G B R G B
- Użyj parametru /FILLSCREEN, aby obrazek wypełnił całe okno
- Użyj parametru /TILED, aby tło wyświetlane było w stylu 'sąsiadująco'
- Użyj parametru /GRADIENT, aby ustawić tło gradientowe (przejście tonalne)
- Jeśli wywołano funkcję SetReturn on, to zwracana jest wartość "success" na stosie lub łańcuch znaków błędu, jeśli takowy wystąpił.
- Nie używaj w funkcji .onInit!
AddImage [/TRANSPARENT R G B] ścieżka_do_bitmapy X Y
- Aby określić odległości od prawej strony/dołu ekranu, parametry X oraz Y mogą przyjmować wartości ujemne
- Użyj parametru /TRANSPARENT, aby funkcja BgImage wyrysowała obrazek w przezroczystości
- Zdefiniuj kolor przezroczystości używając R G B
- Jeśli wywołano funkcję SetReturn on, to zwracana jest wartość "success" na stosie lub łańcuch znaków błędu, jeśli takowy wystąpił.
AddText tekst uchwyt_czcionki R G B X Y X Y
- Użyj funkcji NSIS: CreateFont, aby utworzyć czcionkę i przekazać ją jako uchwyt_czcionki
- Użyj wartości R G B, aby ustalić kolor tekstu
- Pierwsze parametry X Y służą do ustalenia górnego lewego narożnika obszaru tekstu, kolejne parametry X Y ustalają dolny prawy narożnik obszaru tekstu. X oraz Y mogą przyjmować wartości ujemne, aby określić odległości od prawej i dołu ekranu
- Jeśli wywołano funkcję SetReturn on, to zwracana jest wartość "success" na stosie lub łańcuch znaków błędu, jeśli takowy wystąpił.
Clear
Destroy
- Funkcja Destroy wywołuje funkcję Clear automatycznie
Sound [/WAIT|/LOOP] ścieżka_do_wav
Sound /STOP
- Użyj parametru /WAIT, aby zaczekać na zakończenie odtwarzania
- Użyj parametru /LOOP, aby zapętlić odtwarzanie dźwięku
- Użyj funkcji Sound /STOP, aby zakończyć pętlę
SetReturn on|off
- Domyślną wartością jest off, ponieważ wszystkie potencjalne błędy są raczej błędami, które powinieneś wyłapać podczas debugowania skryptu, np. "nie można załadować bitmapy" lub błądami, z którymi nic nie zrobisz, np. "błąd alokacji pamięci"